پیام ایران

دستگاه‌های اجرایی

دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با استفاده از سامانه پیام ایران، مکاتبات خود را برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ارسال نمایند. اشخاص حقیقی و حقوقی (کسب‌وکارها) نیز می‌توانند با استفاده از درگاه پیام ایران یا پیام‌رسان‌های داخلی، نامه‌های دریافتی خود از تمامی دستگاه‌های اجرایی را مشاهده و دریافت نموده و در صورت لزوم پاسخ خود را ارسال نمایند. از طریق لینک زیر می توانید به این سامانه دسترسی داشته باشید:

 

 

مکاتبات

سازمان فناوری اطلاعات ایران با توجه به درخواست هریک از دستگاه‌های اجرایی کشور، یک شماره پیامکی یکتا از زیرشماره‌های سرشماره 4040 اختصاص می‌دهد.همچنین دستگاه‌های اجرایی می‌توانند خدمات الکترونیکی خود، که قابلیت ارائه بر بستر پیامکی دارند را از طریق سرشماره اختصاصی خود و با استفاده از فراخوانی وب‌سرویس پیامکی دولت همراه به مردم ارائه دهند.

برای دسترسی به امکان ارسال پیامک به کاربران حقیقی و حقوقی از لینک زیر استفاده نمایید:

 

ورود به درگاه
 

سازمان فناوری اطلاعات ایران برای تمامی دستگاه‌های اجرایی، امکان تخصیص یک سرشماره USSD یکتا با سرشماره *4 و با پنل مدیریتی مختص به آن دستگاه، را فراهم کرده است. کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند خدمات الکترونیکی خود، که قابلیت ارائه بر بستر USSD دارند را از این طریق و با سرشماره اختصاصی خود، به مردم ارائه دهند. این درگاه امکان کامل مدیریت و گزارش‌گیری را برای تمامی دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌کند.

برای دسترسی به امکان ارائه خدمات از طریق کدهای دستوری به کاربران حقیقی و حقوقی از لینک زیر استفاده نمایید:

 

ورود به درگاه
 

کلیه دستگاه‌های اجرایی میتوانند استفاده از خدمات الکترونیکی خود را برای کابران حقیقی و حقوقی از طریق اپلیکیشن «دولت همراه» فراهم نمایند. 
دستگاه های دولتی که متقاضی استفاده از این سرویس می باشند می توانند پس از انجام مراحل زیر، این امکان را برای کاربران فراهم آورند:


روند پیاده‌سازی سرویس‌های الکترونیکی دستگاه‌های دولتی در برنامه کاربردی دولت همراه

 

  1. اتصال دستگاه اجرایی به گذرگاه عمومی خدمات
  2. ارائه سند راهنما و دسترسی لازم جهت پیاده سازی سرویس(ها) توسط دستگاه سرویس دهنده
  3. پیاده سازی خدمت در گذرگاه عمومی خدمات دولت
  4. پیاده سازی خدمت در سکوی دولت همراه